כמה עולה טעינה של רכב חשמלי

אחד הגורמים המרכזיים למעבר לרכבים חשמליים הוא שיקול כלכלי. עם העלייה במחירי הדלק והמעבר לאנרגיה ירוקה, עלות הנסיעה ברכב חשמלי נמוכה יותר מאשר עלות הנסיעה ברכב עם מנוע בנזין או סולר.

עלות טעינה של רכב חשמלי תלויה במספר גורמים:

  • מחיר החשמל – תעריף החשמל משתנה בהתאם למחירי חברת חשמל, לזמן הטעינה ועומס המערכת. בדרך כלל, תעריף החשמל זול יותר בלילה, כך שטעינה בלילה היא דרך טובה עוד יותר לחסוך כסף.
  • קיבולת הסוללה – קיבולת הסוללה של הרכב קובעת את כמות החשמל הנדרש כדי לטעון את הרכב. סוללות גדולות יותר מספקות טווח נסיעה ארוך יותר אך דורשות זמן טעינה ארוך יותר.
  • מהירות הטעינה – טעינה מלאה של רכב חשמלי בעמדת טעינה AC לוקחת מספר שעות, בהתאם לקיבולת הסוללה. עמדות DC הן לרוב עמדות מסחריות המאפשרות טעינה מהירה בתוך מספר דקות טעינה של כ-80% מנפח סוללת רכב חשמלי. טעינה מהירה בעמדות DC יקרה באופן משמעותי לעומת עמדות טעינה AC, הנפוצות יותר.
  • עמדה ביתית או ציבורית – בעמדות הציבוריות הטעינה יקרה יותר לעומת עמדות ביתיות, ומפעילים שונים עשויים לגבות מחירים שונים. המחיר בעמדות טעינה ציבוריות יכול להשתנות גם בהתאם לשעת הטעינה, וכן לפי סוג העמדה AC/DC.

טעינת רכב חשמלי – מחיר

איך מחשבים כמה עולה טעינת רכב חשמלי? כאשר תעריף החשמל הביתי הוא 62.5 אג’ לקוט”ש והקיבולת של הסוללה היא 70 קוט”ש – עלות טעינה מלאה תהיה 43.75 ש”ח (62.5X70). כאשר טווח הנסיעה המוצהר ע”י היצרן עומד על כ – 420 ק”מ, מדובר על עלות של 10.5 אגורות לק”מ. לשם השוואה, עלות ממוצעת לתדלוק של רכב בנזין היא 50-60 אגורות לקילומטר.

גם כשמשווים כמה עולה להטעין רכב חשמלי בבית לעומת טעינת רכב חשמלי בעמדה ציבורית, עדיף לטעון  בבית. אמנם עמדות ציבוריות הן לרוב עמדות מהירות שזמן הטעינה שלהן הוא מספר דקות, אך עלות הטעינה בעמדה ציבורית נעה בין 2.5-3 ₪ לקוט”ש, כלומר פי 4 לעומת מחיר טעינת רכב חשמלי בעמדה הביתית.

רכב חשמלי – טעינה

חברת DSG מספקת עמדות חכמות העושות שימוש בטכנולוגיות המתקדמות בעולם ומאפשרות טעינת רכבים מהירה, תוך חיסכון דרמטי בזמן ובכסף.

נשמח לייעץ ולסייע לכם למצוא את עמדת הטעינה המושלמת עבורכם.