יצירת קשר: 077-9920350

עמדות טעינה מנוהלות

צורכי הלקוח מעמדת טעינה משתנים בהתאם למיקום ההתקנה, תשתית החשמל הקיימת וכמות הרכבים שנדרש להטעין.

יש להבחין בין עמדות המותקנות בבתים פרטיים/בתים משותפים – מלוח החשמל הפרטי של הלקוח, לעמדות המותקנות מלוח חשמל ציבורי וכבר בשלב התקנת עמדות הטעינה ברור כי כמות החשמל הקיימת לא תספיק לכלל הדיירים במידה ויחליטו לרכוש רכב חשמלי ויצטרכו לבצע טעינה של הרכבים.

אחד השיקולים המרכזיים הנו כמה רכבים במקביל יצטרכו לבצע טעינה אל מול יכולות החשמל הקיימות בנכס.

חשוב להבין כי תשתית החשמל הציבורי בבתים משותפים וחניונים נבנתה כדי שתשמש את הצרכים שאופיינו במועד בניית הנכס ועל כן על פי רוב אם מדובר בנכס שנבנה לפני למעלה מ – 5 שנים, כנראה שתשתית החשמל שהותקנה תהיה מועטה מידי לצורך תמיכה בכמות של מעל 3-5 רכבים ללא צורך בהרחבת התשתית או שימוש במערכת ניהול לעמדות הטעינה שתאפשר פיזור של הטעינה ומניעת עומס על לוח החשמל.

עמדת טעינה מנוהלת ומערכת ניהול עומסים

לצורך ניהול העומסים קיימות מערכות מחשוב שמטרתן בין היתר לנהל את עומסי החשמל על לוח החשמל ולמנוע את קריסת החשמל במקרה בו משתמשים רבים ינסו לטעון את הרכב בו זמנית.

מערכת הניהול היא מערכת מחשב מתוחכמת שבודקת בכל שלב נתון את זמינות החשמל הפנוי, מעבר לשימושים הרגילים, ומקצה את החשמל הפנוי לצורך טעינת הרכבים שהתחברו לטעינה.

גם אם יתחברו מספר רב של רכבים ולא יהיה עבור כולם מספיק חשמל פנוי המערכת תבחן את צרכי הטעינה של כל רכב ותדאג להקצות לו את הזמן לטעינת הסוללה, בהתאם לתיעדופים שהוגדרו במערכת. המערכת בכל שלב נתון לא תאפשר יצירת עומס על לוח החשמל.

עמדת טעינה מנוהלת היא עמדה חכמה המאפשרת לרכב החשמלי ולעמדת הטעינה לחלוק נתונים עם החברה שמפעילה את הטעינה בנכס, באמצעות מערכת ניהול הטעינה.

עמדת טעינה מנוהלת מאפשרת למערכת ניהול העומסים לנטר, לנהל, לווסת ולהגביל את השימוש על מנת לייעל את צריכת האנרגיה.

בכך לא נגמרים תפקידיה של מערכת הניהול. בנוסף לניהול העומסים ומיקסום השימוש בחשמל הפנוי המערכת מאפשרת טעינה בתעריפי שפל של חברת חשמל, בבתים בהם מותקן מונה תעו”ז.

שעת השפל לפי מונה תעו”ז היא החל מ – 22:00 ועל כן, ואם הלקוח לא חייב טעינה מיידית, המערכת תכניס את הרכב לטעינה החל משעה 22:00 גם אם שקע הטעינה הוכנס לרכב לפני.

מערכת הניהול הנה מערכת הפועלת בענן וכל משתמש שרכש והתקין עמדה מנוהלת מקבל גישה לאפליקציה. באפליקציה הוא יקבל את כל היסטוריית הטעינה שלו, סכום הטעינה בהתאם לתעריפי חברת חשמל ועוד.

עמדה מנוהלת חייבת התחברות של מזמין העמדה לשירות. המידע הנדרש הוא שם מלא, כתובת, ת.ז., טלפון, כתובת מייל ופרטי כרטיס אשראי לצורך חיוב בעבור השימוש בטעינה.

החברה מנהלת את כל מערך הטעינה עבור המשתמשים והניהול כרוך בעלות קבועה של 50 ₪ לחודש ועמלת שימוש של 25 אג’ בגין כל קילווט שנטען.

החברה מנהלת עבור בעלי הנכס את השימוש בחשמל ומעבירה לבעלי הנכס באופן אוטומטי את התשלום עבור השימוש בחשמל על פי הצריכה באותו חודש.

כל משתמש שהתחבר לשירותי החברה מקבל בסוף החודש למייל פירוט טעינות במהלך החודש וחשבונית מס בהתאם לתעריפי חברת חשמל והעלויות הנוספות שצויינו לעיל.

ניתן להתקין גם עמדות שישמשו משתמשים מזדמנים – כמו בחניונים. קביעת החיוב לקילווט יקבע על ידי בעלי הנכס. התקנה של עמדה שכזו הנו מקור הכנסה לכל דבר ועיניין.

מחיר עמדה טעינה מנוהלת

מחיר של עמדה מנוהלת יקרים בכ – 20% ממחירה של עמדה ביתית וזאת מאחר שהיא כוללת טכנולוגיה שהותקנה בה כדי לאפשר את השליטה בעמדה על ידי מערכת הניהול.

הרחבת תשתית החשמל

על פי רוב ונכון למצב כיום בשוק לא נדרש מלכתחילה להרחיב את תשתית החשמל בנכס, אך אין כל ספק כי עם חדירת הרכבים החשמליים יגיע השלב בו החשמל הקיים בנכס לא יספיק לכל הרכבים וגם מערכת הניהול אולי תדחה את הקץ אך לא תמנע את הצורך בהרחבת תשתית החשמל.

הרחבת תשתית החשמל היא הוצאה לא מבוטלת ויכולה לנוע בין 30,000 עד 250,000 ₪ בהתאם לצרכים של בעלי הנכס. עלות זו מתחלקת על פי רוב בין כל דיירי הנכס ומחייבת החלטה באסיפצ הדיירים.

יתרונות מערכת ניהול ועמדת טעינה מנוהלת

  1. מונעת עומס על מערכת החשמל.
  2. מחלקת את החשמל באופן שווה בין כל המשתמשים.
  3. מספקת דוחות מסודרים לכל משתמש על השימוש בפועל.
  4. מנפיקה חשבונית מס על השימוש – מוכר לקיזוז ברשויות המס.
  5. מאפשרת ניהול מרחוק של תקלות.
  6. המערכת לומדת את צרכי השימוש של המשתמששים ומסוגלת להתאים את הטעינה לכל משתמש.

      

לצורך בדיקת התקנה של מערכת מנוהלת מומלץ לפנות אלינו 077-9920350 הייעוץ חינם.

אנו משתמשים בקובצי Cookies כדי לשפר את חווית הגלישה, לנתח את התנועות באתר ולהציג מודעות ותוכן מותאם אישית. 

בלחיצה על הכפתור אני מאשר כי ידוע לי שהאתר משתמש בקובצי Cookies.

Open chat
הגעת ל DSG פתרונות טעינה לרכבים חשמלים

כיצד אפשר לעזור לך?

ניתן ליצור גם קשר טלפוני: 077-9920350
Call Now Button