כמה עולה להטעין רכב חשמלי בבית

כמה עולה טעינה של רכב חשמלי

אחד הגורמים המרכזיים למעבר לרכב חשמלי הוא כלכלי. עם העלייה במחירי הדלק והמעבר לאנרגיה ירוקה, עלות הנסיעה ברכב חשמלי נמוכה משמעותית מעלות נסיעה ברכב עם מנוע בנזין.

עלות טעינה של רכב חשמלי תלויה במספר גורמים:

  • מחיר החשמל: תעריף החשמל משתנה בהתאם למחירי חברת חשמל, לזמן הטעינה ועומס המערכת. בדרך כלל, תעריף החשמל זול יותר בלילה, כך שטעינה בלילה היא דרך טובה עוד יותר לחסוך כסף.
  • קיבולת הסוללה: קיבולת הסוללה של הרכב קובעת את כמות החשמל הנדרש כדי לטעון את הרכב. סוללות גדולות יותר מספקות טווח נסיעה ארוך יותר אך דורשות זמן טעינה ארוך יותר.
  • מהירות הטעינה: טעינה מלאה של רכב חשמלי בעמדת טעינה לוקחת מספר שעות, בהתאם לקיבולת הסוללה. עמדות מהירות (DC) הן לרוב עמדות מסחריות המאפשרות טעינה מהירה בתוך מספר דקות טעינה של כ-80% מנפח סוללת הרכב. טעינה מהירה בעמדות מהירות (DC) יקרה באופן משמעותי לעומת עמדות טעינה ביתית.
  • עמדה ביתית או ציבורית: בעמדות ציבוריות הטעינה יקרה יותר לעומת עמדות ביתיות, ומפעילים שונים עשויים לגבות מחירים שונים. המחיר בעמדות טעינה ציבוריות יכול להשתנות גם בהתאם לשעת הטעינה, וכן לפי סוג העמדה רגילה/מהירה.

מחיר טעינת רכב חשמלי 

איך מחשבים כמה עולה טעינת רכב חשמלי? כאשר תעריף החשמל הביתי הוא 62.5 אג’ לקוט”ש והקיבולת של הסוללה היא 70 קוט”ש – עלות טעינה מלאה תהיה 43.75 ש”ח (62.5X70). כאשר טווח הנסיעה המוצהר ע”י היצרן עומד על כ – 420 ק”מ, מדובר על עלות של 10.5 אגורות לק”מ. לשם השוואה, עלות ממוצעת לתדלוק בנזין היא כ – 60 אג’ לקילומטר.

גם כשמשווים כמה עולה להטעין רכב חשמלי בבית לעומת טעינת בעמדה ציבורית, עדיף לטעון  בבית. אמנם עמדות ציבוריות הן לרוב עמדות מהירות שזמן הטעינה בהן הוא מספר דקות, אך עלות הטעינה בעמדה ציבורית נעה בין 2.5-3 ₪ לקוט”ש, כלומר פי 4 ממחיר טעינת רכב חשמלי בעמדה הביתית ויותר מכך, בגלל מחסור בעמדות טעינה לפעמים נדרש להמתין בתור.

עמדות טעינה ביתיות

חברת DSG מספקת עמדות חכמות העושות שימוש בטכנולוגיות המתקדמות בעולם ומאפשרות טעינת רכבים מהירה, תוך חיסכון דרמטי בזמן ובכסף.

כל העמדות שאנו מספקים הן עמדות שמאפשרות שליטה וניהול העמדה באמצעות הטלפון הנייד. מהטלפון נדרש:

  • לשנות את הזרם לעמדת הטעינה ולמנוע על עומס בלוח החשמל הדירתי.
  • לצפות בהיסטוריית הטעינה.
  • להפעיל את עמדת הטעינה לפי לוחות זמנים נדרשים, לדוגמא בשעות הלילה.

כל עמדות הטעינה שלנו מגיעות עם כבל טעינה של 5 מטר. ניתן להגדיל את הכבל ל – 7.5 מטר או 10 מטר.

נשמח לייעץ ולסייע לכם למצוא את עמדת הטעינה המושלמת עבורכם.

Share

תפריט נגישות