בלוג

טווח והספק טעינה לפי דגם רכב

לרכבים חשמליים שני מסלולי טעינה: טעינת ביתית (AC) קצב טעינה של רכב חשמלי מושפע משני פרמטרים: קיימים מעט רכבים שטוענים טעינה חד פאזית (7.4 קילווט) ורוב הרכבים הקיימים היום טוענים טעינה תלת פאזית (11/22 קילווט). רוב רובם של הרכבים הקיימים היום יודעים לקבל טעינה בהספק של 11 קילווט. המשמעות היא כי גם אם יחסרו לרכב עמדת טעינה של 22 קילווט, הרכב לא יטעין בקצב של 22 קילווט. יותר מכך, כדי שרכב יטען טעינה של 22 קילווט צריך שיתקיימו שני תנאים במקביל: כפי שכבר צויין, רוב רובם של הרכבים לא יודעים …

עמדת טעינה ביתית מומלצת

עמדת טעינה ביתית (Mode 2) רכבים חשמליים הופכים לפופולריים יותר ויותר. הם ידידותיים לסביבה, שקטים וחסכוניים. אחד היתרונות של רכבים חשמליים הוא שאפשר לטעון את הרכב כמעט בכל מקום שיש בו חיבור לחשמל. ניתן אמנם לטעון רכב חשמלי באמצעות שקע ביתי רגיל אך מדובר בטעינה איטית ועל כן עמדת טעינה ביתית היא הפתרוןן הנכון והיעיל ביותר לטעינת רכב חשמלי, מהסיבות הבאות: מהירות: עמדות טעינה ביתיות מבצעות טעינה מהירה יותר לעומת טעינה משקע ביתי. קצב הטעינה בשקע ביתי מגיע עד 3.7 קוט”ש לכל היותר. עמדות טעינה מאפשרות לטעון את הרכב החשמלי …

כמה עולה להטעין רכב חשמלי בבית

כמה עולה טעינה של רכב חשמלי אחד הגורמים המרכזיים למעבר לרכב חשמלי הוא כלכלי. עם העלייה במחירי הדלק והמעבר לאנרגיה ירוקה, עלות הנסיעה ברכב חשמלי נמוכה משמעותית מעלות נסיעה ברכב עם מנוע בנזין. עלות טעינה של רכב חשמלי תלויה במספר גורמים: מחיר החשמל: תעריף החשמל משתנה בהתאם למחירי חברת חשמל, לזמן הטעינה ועומס המערכת. בדרך כלל, תעריף החשמל זול יותר בלילה, כך שטעינה בלילה היא דרך טובה עוד יותר לחסוך כסף. קיבולת הסוללה: קיבולת הסוללה של הרכב קובעת את כמות החשמל הנדרש כדי לטעון את הרכב. סוללות גדולות יותר מספקות …

עמדת טעינה לרכב פלאג אין

רכבי פלאג אין הם רכבים בעלי מנוע בנזין או סולר, הכוללים גם מנוע חשמלי שמאפשר נסיעה למרחק של 50-120 ק”מ, ללא צריכת דלק. ברכבים היברידיים קלאסיים אין אפשרות לטעינה חיצונית. רכבים אלו משתמשים במנוע החשמלי לטווח קצר בלבד, ומיד עוברים לשימוש במנוע הבנזין. הדרך הנוחה והיעילה ביותר להטעין רכב חשמלי היא באמצעות עמדת טעינה ביתית. עמדות טעינה מהירות יותר לעומת חיבור לשקע חשמלי רגיל, ובנוסף, הן כוללות מערכות הגנה מפני קצרים ושריפות. עמדות טעינה AC הן הנפוצות ביותר. העמדות מתחברות לחשמל הביתי, ומאפשרות טעינה בהספק של 7 עד 22 קוט”ש. …

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף

אחד היתרונות של רכבים חשמליים הוא האפשרות לטעון את הרכב בבית ללא צורך בהגעה לתחנת טעינה. יחד עם זאת, התקנת עמדת טעינה בבית משותף היא תהליך מורכב הדורש התקנה של חשמלאי מוסמך ומיומן וכדאי להכיר את הסוגיות הכרוכות בו. נכון להיום אין חקיקה שמסדירה את התקנת עמדות הטעינה בבתים משותפים. עד קבלת החוק, הוראות חוק המקרקעין ופסיקת בתי המשפט מסדירים את נושא התקנת עמדות הטעינה בבתים משותפים. הכלל הוא שכל אחד מבעלי הדירות בבית המשותף רשאי לעשות שימוש ברכוש המשותף, גם בהיעדר החלטה של האסיפה הכללית, ובלבד שמדובר בשימוש רגיל …

עמדות טעינה מנוהלות ומערכת ניהול עומסים

עמדת טעינה מנוהלת היא עמדה חכמה המאפשרת לרכב החשמלי ולעמדת הטעינה לחלוק נתונים עם מערכת מחשוב ששולטת ומתפעלת את הטעינה בנכס (מערכת ניהול הטעינה). לצורך ניהול העומסים קיימות מערכות מחשוב שמטרתן בין היתר לנהל את עומסי החשמל על לוח החשמל ולמנוע את קריסת החשמל במקרה בו משתמשים רבים ינסו לטעון את הרכב בו זמנית. מערכת ניהול הטעינה היא מערכת מחשב בענן שבודקת בכל שלב נתון את זמינות החשמל הפנוי בנכס, מעבר לשימושים הרגילים, ומקצה את החשמל הפנוי לטעינת הרכבים המחוברים לטעינה בכל רגע נתון. גם אם יחוברו מספר רב של …

תפריט נגישות